Dana 9. 12. 2022. naša škola predstavila je projektnu akciju Mulitkulturalni kutak u OŠ Medvedgrad u sklopu projekta INCLuDE u Muzeju suvremene umjetnosti. Naša škola bila je jedna o 20-tak škola koje su sudjelovale u projektu.
Našu školu prestavili su učenice Kyiana; Petra i Nika te profesori Ivan Gašpert, Branka Dubovec i pedagoginja Vedrana Kurjan Manestar.
Upoznali smo i druge zanimljive akcije. Bilo je tu sportskih susreta, likovnih radionica, kulinarskih poslastica, kvizova, plesa i još mnogo toga zanimljvog.
Učenici i učitelji koji su sudjelovali u projektu zajedno su se podružili i na prekasnom domjenku koji su za njih pripremili organizatori.
U sklopu predstavljanja projekta, naša škola izložila je i radove koje su prošle školske godine na temu Multikulturalnosti na satu likovne kulture radili učenici od 5. do 8. razreda.
Školske godine 2021./22 škola se uključila u još jedan projekt na Državnoj razini.
Cilj programa:
Prvi dio (edukacija učitelja): senzibilizacija sudionika na razumijevanje migracijskih tokova i humanitarne krize s ciljem smanjena predrasuda i osnaživanja uloge škole u integraciji.
Drugi dio: upoznavanje načela lokalne akcije kao učinkovite metode poticanja zajedništva u zajednici te razvijanju plana provedbe i evaluacije lokalne akcije u zajednici.
Nakon predstavljanja zemalja Ukrajine i Irana svi su pogledali prekrasnu izložbu radova koja ukrašava naš Multikulturalan kutak. Izložbu je s učenicima od 5. do 8. razreda pripremila prof. Branka Dubovec. U daljnjem tekstu možete vidjeti na koji način su učenici pristupili zadatku i stvorili ovako divne radove.
MULTI- KULTI
- likovna kultura-
5.r.
RUSIJA
Matrjoške/ Babuške / ruski suvenir / prvi put se pojavljuje u 19.st. ( godine 1890.)
Matrjoška /značenje/:
„majka obitelji”
igračka/ lutka ( omogućuje motoričke vježbe za djecu )
ukrasni predmet ( estetska funkcija )
simbolika plodnosti ( obitelji i novih generacija)
Na satu usporedba s Willendorfskom Venerom (Venera iz doba paleolitika, simbol plodnosti), time i opće ljudskim vrijednostima.
LIKOVNA TEHNIKA : tempera na papiru, kist, drvce
LIKOVNI ZADATAK : slikarske teksture
U zadatku je naglasak stavljen na slikarske teksture ( različiti načini nanošenja boje na površinu kistom i drvcem , te na postupak slikanja u više slojeva boje )
PERZIJSKA KULTURA ( IRAN)
Reljefi Perzopolisa ( reljefi uključuju tajanstvene perzijske stražare, bikove, lavove, sfinge )
Perzija – zajednički naziv za iranske monarhije koje su vladale teritorijom današnjeg Irana.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perzopolis, drevni grad, smješten 60 km od Shiraza u Iranu. Bio je glavni grad iranske dinastije Ahemenida. Glavni grad Perzijskog carstva datira iz godine 512.g.pr.Kr., kada je Darije Veliki naredio izgradnju jednog od najvećeg kompleksa, palaču Perzopolis. Perzopolis je jedan od najvećih graditeljskih projekata u antici. Godine 1979. uvršten je na popis Svjetske baštine UNESCO-a.
LIKOVNA TEHNIKA : aluminijska folija, kemijska olovka ( za dubljenje ), crni tuš
LIKOVNI ZADATAK: vrste reljefa ( niski reljef )
U zadatku je naglasak stavljen na upoznavanje nove tehnike ( izrada reljefa u aluminijskoj foliji)
6.r.
UKRAJINA
Slikarstvo Naive / poticaj u slikama Marije Prymačenko / interpretacija djela
Na satu, usporedba u hrvatskom Naivom ( Hlebinska škola) kroz likovne primjere.
Marija Prymačenko (1909.-1997.) - ukrajinska samouka slikarica folklorne narodne umjetnosti i Naive. Bavila se slikarstvom, vezom i keramikom.
U svom slikanju koristi ukrajinske tradicionalne simbole s mitološkim konotacijama. Njezino slikarstvo uključuje reference na svijet prirode i bajki u kojima često suprostavlja dobro i zlo, te ružno nasuprot lijepom.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Godine 1966. nagrađena je Ukrajinskom nacionalnom nagradom Taras Ševčenko. Ulica u Kijevu je nazvana po njoj. Preko 650 njezinih radova čuva se u zbirci Nacionalnog muzeja narodne dekorativne umjetnosti, te u povijesnom i zavičajnom muzeju Ivankiv ( koji je stradao u sadašnjem ratu) .
LIKOVNA TEHNIKA : kolaž
LIKOVNI ZADATAK : simetrija i asimetrija likovna na plohi
Učenici samostalno odabiru crno bijelu reprodukciju ili više njih, slikarice Marije Prymačenko, kombiniraju različite uzorke sa slika i stvaraju novu harmoničnu simetričnu ili asimetričnu kompoziciju likova na plohi. Slobodni su u samostalnom odabiru i kombinaciji boja, koje su kod Marije Primačenko naglašeno žarke i u toplo/hladnom kontrastu.
Njezini radovi se nalaze i na poštanskim markama Ukrajine
Ukrajinska poštanska marka (2009.)
7.r.
INDIJA
Slikarstvo Madhubani – stil indijskog slikarstva, koji se prakticira u regiji Mithila u Biharu.
Madhubani sliku su tradicionalno stvarale žene, vještina slikanja se prenosila s generacije na generaciju u obiteljima. Ovaj stil slikarstva se prvo razvio kao oblik zidne umjetnosti/također i oblik slikanja na podu, a naknadno se razvio kao slikarstvo na platnu i na ručno rađenom papiru.
Često su motivi slika ritualni sadržaji ili određene prilike iz svakodnevnog života ( npr. vjenčanje, rođenje ili festivali ). Slike prikazuju ljude i njihovu povezanost s prirodom, te scene i božanstva iz drevnih epova. U slikama se često pojavljuju prirodni objekti, poput sunca i mjeseca, a prostor slike se ne ostavlja praznim, već se ispunjava cvijećem, životinjama, pticama i geometrijskim uzorcima.
LIKOVNA TEHNIKA : tuš, pero, vodene boje
LIKOVNI ZADATAK: izražajnost crte, složene strukture
U zadatku je stavljen naglasak na izražajnost crte kroz tehniku tuša i pera , te na popunjenost površine papira crtežom ( u skladu s Madhubani slikama koje su bez praznog prostora). U tu svrhu, učenici su samostalno interpretirali cvjetne, biljne i geometrijske ukrase.
7.r.
ALBANIJA
Narodna nošnja, tradicionalna pokrivala za glavu ( oglavlja)
__________________________________________________
Jedna od karakteristika narodne nošnje u Albaniji - dukati se nose na glavi i često u više redova oko vrata.
LIKOVNA TEHNIKA: kombinirana tehnika ( kolaž, pastele )
LIKOVNI ZADATAK: proporcija lica/ kut gledanja ( obris lica u kolaž papiru), koloristički izraz na plohi (oglavlja /pastele)
8.r.
SAD, IRAN
LIKOVNA TEHNIKA: kolaž
LIKOVNI ZADATAK: fotomontaža/ vrste kompozicija
Učenici su se upoznali s prvim oblicima fotomontaže ( u likovnim djelima dadaista i nadrealista) i načinom korištenja ove tehnike kod umjetnika ( rezanje raznih sadržaja iz časopisa, često s ciljem iznošenja neke poruke) prije pojave kompjutera.
SAD, Stara i nova Amerika kroz fotomontažu
Isprintane fotografije Amerike ( 1920.,30.,40.,50.,60....) s naglaskom na mostove, nebodere, arhitekturu muzeja, kipove, jazz glazbu, učenici su stvarali novu cjelinu, tj. kompoziciju ( centralnu, dijagonalnu, okomitu, horizontalnu ili piramidalnu ) koristeći fotomontažu u gradnji realnog ili nadrealnog sadržaja.
IRAN, Arhitektura i lica Irana kroz fotomontažu
Kombinacijom isprintanih fotografija (Arhitektura Irana s popisa UNESCO-ve baštine i Ljudi Irana), učenici su složili novu kompoziciju ( realnu ili nadrealnu/ centralnu, horizontalnu, piramidalnu... ) kao prijedlog plakata na temu „ Arhitektura i lica Irana”
MAKEDONIJA
Ples Dračevka – mješovito, muško – žensko brzo i poletno oro, jedna vrsta nadigravanja između muških i ženskih plesača.
_________________________________________________________________________-
Makedonska ora ( plesno kolo ) su brojna i različita. Glazba se za ova ora izvodi na harmonici, bubnju, klarinetu, violini, gajdama, tamburi, zurli, kavalu, tarabuci, dajre. ( podcrtane instrumente su u papir plastici, 3D oblikovanje izradili učenici 6.r.)
Učenici su pogledali video – kolo Dračevka s naglaskom na zadnjih 5 minuta u kojem su skokovi i dinamika plesača posebno naglašeni. Zadatak je bio uhvatiti odabranu kretanju i razraditi je stvaranjem „ pokrenute slike”, tj, zaustaviti trenutačna stanja snimljenog pokreta kroz faze. U ovom zadatku stavljen je naglasak na muške plesače.
LIKOVNA TEHNIKA: kombinirana ( kolaž, tempere )
LIKOVNI ZADATAK: figura u pokretu
4. aktivnost - obilježili smo SAD s malim kvizom znanja u atriju naše škole. Ovaj put učenici su se počastili vrlo udomaćenim snackom koji dolazi iz SAD-a - kokice i čips. Pokazalo se da učenici znaju jako puno o SAD-u.
Ove školske godine naša škola uključena je u projekt IRCIS - program poticanja školske integracije djece izbjeglica u suradnji s Odsjekom za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Učitelji Emica Orešković, Dijana Kaurić i Zrinka Mihovilović Krajina te pedagoginja Vedrana Kurjan Manestar prošle su edukaciju za provođenje projekta.
Koordinatorica projekta za OŠ Medvedgrad je školska pedagoginja. Učitelji su proveli četiri radionice u svojem razrednom odjelu.
Učenici su sudjelovali s velikim zanimanjem i radošću.
Cilj projekta je intervencija u podršci oblikovanja pozitivnih stavova prema djeci
izbjeglicama kroz suradničko učenje u razredima u kojima je uključeno dijete izbjeglica.
Cilj nije samo stvaranje
pozitivnog odnosa prema konkretnom djetetu izbjeglici, nego i transfer tog
pozitivnog stava na druge izbjeglice u zajednici.
Učenik formira pozitive stavove prema djeci izbjeglicama i formira transfer tog pozitivnog stava na druge izbjeglice u zajednici.
Učenik unaprjeđuje vještine uspješne komunikacije, suradnje, rješavanje problema, donošenje odluke u skladu sa svojom dobi.
U prilogu je kratki opis projekta iz Školskog kurukuluma.
Predstoji još zadnja faza projekta.
Više o projektu na široj razini možete naći na poveznici:
http://psihologija.ffzg.unizg.hr/projekti/ircis
Projekt "Majko mila" prošao je na Natječaju Misnistrastva znanosti i obrazovanja za prrojekte unutar izvannastavnih aktivnosti.
Projekt “Majko mila” je cjelogodišnji projekt izvannastavnih aktivnosti zbora Osnovne škole Medvedgrad i skupine Mjuzikl koji obuhvaćaju dramski rad, ples i pjevanje u objedinjeni scenski izričaj na pozornici.
Temelji se na glazbi iz mjuzikla „Mamma mia“ i novonapisanom scenariju prilagođenom dječjem uzrastu.
Cilj projekta je iskustveno učenje te razvoj učeničke kreativnosti, stvaralaštva, mašte, kompetencija, vještina, samopouzdanja, stvaranja bolje slike o sebi, asertivnosti i afirmacije kroz glazbu, ples i dramski izričaj te otkrivanje novih načina i metoda rada koje objedinjuju pozitivne učinke na druženje u novim skupinama te izvedbu cjelokupnog rada na pozornici.
Zbog COVID-19 pandemije, Mjuzikl nije u cijelosti realiziran u šk. god. 2019./20 kako je planirano.
Projekt se nastavlja u šk. godini 2020. /21.
U prilogu je razrađen projekt.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |