preskoči na sadržaj
Unicef - kampanja protiv nasilja među djecom

Krajem školske godine 2004/05. naša škola uključila se u projekt Unicef-a «za sigurno i poticajno okruženje u školama», odnosno EU kampanju protiv nasilja među djecom.

 
 
U projekt su uključeni svi zaposlenici škole (učitelji, razrednici, spremačice, domari, tajništvo, računovodstvo), roditelji i naravno učenici.
Školi je dodijeljena mentorica - prof. psiholog  Irena Rasonja koja je održala dva predavanja za sve zaposlenike škole:
  1. «Zlostavljanje među učenicima» na kojim je upoznala prisutne s pojavom zlostavljanja, a pedagoginja prikazala rezultate  olweusovog upitnika kojeg su ispunjavali učenici od 5-8 razreda.
  2. «Strategije i protokol postupanja u slučaju zlostavljanja, restitucija, kazne – u slučaju kad restitucija zakaže, nadzor učitelja»
Razrednici su prošli četiri radionice:
  1. Kako napraviti razredna pravila i tema za prvi roditeljski sastanak
  2. Prevencija u razredu – priprema razrednika za satove razrednog odjela
  3. Nemoj mi se rugati – priprema za radionice na satovima razrednog odjela
  4. II. roditeljski sastanak – odgojni stilovi
Donesena su pravila protiv nasilja  svakog razreda i na razini škole. Pravila su postavljena na plakatu na ulazu u školu. Svi roditelji upoznati su s projektom i uključeni u projekt kroz radionice na roditeljskim sastancima ili kroz aktivističku grupu roditelja.
 
Okupljen je tim vršnjaka (dva-tri učenika svih razreda predmetne nastave) za koje je organizirana edukacija za VRŠNJAKE POMAGAČE.
 
Osim navedenog djeluju i:
  1. Aktivistička grupa učitelja koji su jezgra projekta, planiraju akcije, potiču ostale, koordiniraju akcije u projektu…..
  2. Odbor za praćenje – koji prikuplja sve pisane, audio i video zapise koji dokumentiraju sve što se na temu kampanje protiv nasilja među djecom provodi u školi.

 

 

ODGOJNI STILOVI

Predavanje za roditelje učenika 1. razreda u sklopu Školske preventivne strategije

RODITELJSKI ODGOJNI STILOVI

Načine kako roditelji odgajaju svoju djecu možemo svrstati u 4 odgojna stila

1. AUTORITARNI ODGOJNI STIL (naziva se još i kruti ili strogi odgojni stil)

-roditelji postavljaju visoka očekivanja i zahtjeve pred dijete provodeći strogi nadzor i kontrolu pri čemu ne pružaju dovoljno topline i podrške djetetu

-roditelji su usmjereni na postavljanje granica i pravila, a skloni su kažnjavanju u situacijama kada se isto ne poštuje ili se prekrši

-glavni odgojni cilj je učenje samokontrole i poslušnosti djeteta autoritetu

-odnos roditelj – dijete temelji se na odnosu nadređenosti i podređenosti.

Tako odgajana  djeca često su  nesigurna, povučena ali mogu biti i agresivna, niskog praga tolerancije na frustraciju.

2. NEZAINTERESIRAN (INDIFERENTAN) ODGOJNI STIL

- podrazumijeva slabu kontrolu uz emocionalnu hladnoću roditelja

- roditelji postavljaju male zahtjeve, nemaju kontrolu nad djetetovim ponašanjem, djetetu ne postavljaju granice

- emocionalno su hladni, nezainteresirani za djetetove aktivnosti, zaokupljeni su sami sobom

   rijetko iskazuju roditeljsku ljubav.

Tako odgajana  djeca često imaju nisko samopoštovanje (djeca misle da nisu vrijedna ni zanimljiva roditeljima pa ni drugima), hladan odnos prema drugima, slabo razvijene socijalne vještine, osjećaj nesigurnosti, nedostatak samokontrole, skloni su manipulaciji i uspostavljanju kontrole nad drugima (radi osjećaja vlastite vrijednosti).

3. POPUSTLJIV ODGOJNI STIL

-naziva se još i prezaštitnički odgojni stil

-roditelji su emocionalno topli (brižni, suosjećajni, pružaju veliku ljubav, podršku), ali nisu zahtjevni, postavljaju vrlo male ili nikakve zahtjeve pred svoje dijete

-vjeruju da dijete treba mnogo slobode, većinu stvari rade umjesto svoga djeteta

-imaju slabu kontrolu nad djetetom, pretjerano zaštićuju svoje dijete, a u odgoju nedostaje strukture, reda, jasnih pravila i granica.

Takva djeca često imaju pozitivna slika o sebi, dobro mišljenje o sebi (bolje no što bi drugi rekli), lošiji su učenici (nemaju razvijenu odgovornost prema učenju), preslobodno se ponašanju u školi, često krše pravila (otežano se pridržavaju pravila i granica), očekuju da ih svi prihvaćaju i vole bez obzira na ponašanje, nesamostalni su obzirom na dob i ono što mogu i što bi trebali moći sami.

4. AUTORITATIVNI ODGOJNI STIL

- naziva se još demokratski i dosljedan odgojni stil

-to je stil koji kombinira čvrstu roditeljsku kontrolu i emocionalnu toplinu

-roditelji postavljaju zahtjeve i očekivanja koja su primjerena dobi djeteta, provode nadzor i imaju čvrstu kontrolu nad djetetovim nepoželjnim obrascima ponašanja, uz ljubav, podršku i emocionalnu toplinu

-potiču djetetovu znatiželju, kreativnost, samouvjerenost i nezavisnost emocija

-vode računa o djetetovim osjećajima, potiču ga

Tako odgajan  djeca često imaju visoki stupanj samokontrole (kontrola ponašanja u skladu sa zahtjevima situacije), sigurna su u sebe, imaju pozitivnu sliku o sebi, prijateljski su orijentirana, imaju dobro razvijene socijalne vještine, ponašaju se zrelo i odgovorno.

 

 
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


 


 

 



 


 


 


 

 


 

 


 

 


 





preskoči na navigaciju