Krajem školske godine 2004/05. naša škola uključila se u projekt Unicef-a «za sigurno i poticajno okruženje u školama», odnosno EU kampanju protiv nasilja među djecom.
ODGOJNI STILOVI
Predavanje za roditelje učenika 1. razreda u sklopu Školske preventivne strategije
RODITELJSKI ODGOJNI STILOVI
Načine kako roditelji odgajaju svoju djecu možemo svrstati u 4 odgojna stila
1. AUTORITARNI ODGOJNI STIL (naziva se još i kruti ili strogi odgojni stil)
-roditelji postavljaju visoka očekivanja i zahtjeve pred dijete provodeći strogi nadzor i kontrolu pri čemu ne pružaju dovoljno topline i podrške djetetu
-roditelji su usmjereni na postavljanje granica i pravila, a skloni su kažnjavanju u situacijama kada se isto ne poštuje ili se prekrši
-glavni odgojni cilj je učenje samokontrole i poslušnosti djeteta autoritetu
-odnos roditelj – dijete temelji se na odnosu nadređenosti i podređenosti.
Tako odgajana djeca često su nesigurna, povučena ali mogu biti i agresivna, niskog praga tolerancije na frustraciju.
2. NEZAINTERESIRAN (INDIFERENTAN) ODGOJNI STIL
- podrazumijeva slabu kontrolu uz emocionalnu hladnoću roditelja
- roditelji postavljaju male zahtjeve, nemaju kontrolu nad djetetovim ponašanjem, djetetu ne postavljaju granice
- emocionalno su hladni, nezainteresirani za djetetove aktivnosti, zaokupljeni su sami sobom
rijetko iskazuju roditeljsku ljubav.
Tako odgajana djeca često imaju nisko samopoštovanje (djeca misle da nisu vrijedna ni zanimljiva roditeljima pa ni drugima), hladan odnos prema drugima, slabo razvijene socijalne vještine, osjećaj nesigurnosti, nedostatak samokontrole, skloni su manipulaciji i uspostavljanju kontrole nad drugima (radi osjećaja vlastite vrijednosti).
3. POPUSTLJIV ODGOJNI STIL
-naziva se još i prezaštitnički odgojni stil
-roditelji su emocionalno topli (brižni, suosjećajni, pružaju veliku ljubav, podršku), ali nisu zahtjevni, postavljaju vrlo male ili nikakve zahtjeve pred svoje dijete
-vjeruju da dijete treba mnogo slobode, većinu stvari rade umjesto svoga djeteta
-imaju slabu kontrolu nad djetetom, pretjerano zaštićuju svoje dijete, a u odgoju nedostaje strukture, reda, jasnih pravila i granica.
Takva djeca često imaju pozitivna slika o sebi, dobro mišljenje o sebi (bolje no što bi drugi rekli), lošiji su učenici (nemaju razvijenu odgovornost prema učenju), preslobodno se ponašanju u školi, često krše pravila (otežano se pridržavaju pravila i granica), očekuju da ih svi prihvaćaju i vole bez obzira na ponašanje, nesamostalni su obzirom na dob i ono što mogu i što bi trebali moći sami.
4. AUTORITATIVNI ODGOJNI STIL
- naziva se još demokratski i dosljedan odgojni stil
-to je stil koji kombinira čvrstu roditeljsku kontrolu i emocionalnu toplinu
-roditelji postavljaju zahtjeve i očekivanja koja su primjerena dobi djeteta, provode nadzor i imaju čvrstu kontrolu nad djetetovim nepoželjnim obrascima ponašanja, uz ljubav, podršku i emocionalnu toplinu
-potiču djetetovu znatiželju, kreativnost, samouvjerenost i nezavisnost emocija
-vode računa o djetetovim osjećajima, potiču ga
Tako odgajan djeca često imaju visoki stupanj samokontrole (kontrola ponašanja u skladu sa zahtjevima situacije), sigurna su u sebe, imaju pozitivnu sliku o sebi, prijateljski su orijentirana, imaju dobro razvijene socijalne vještine, ponašaju se zrelo i odgovorno.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |