Naša škola uključena je i u TeenCAP radionice.
Teen CAP je program primarne prevencije zlostavljanja namijenjen populaciji adolescenata. Predstavlja varijantu CAP programa, jednog od najboljih preventivnih programa u svijetu.
Adolescenti su visoko rizična skupina za nasilje i zlostavljanje: dvostruko su češće žrtve kriminalnog nasilja nego odrasli i više su izloženi nasilju od bilo kojeg drugog dijela populacije. TeenCAP nudi strategije za sprječavanje takvog nasilja. TeenCAP polazi od činjenica o ranjivosti adolescentne populacije. Adolescenti su ranjivi zbog:
Adolescenti imaju premalo informacija o tome tko sve može biti napadač i kako dolazi do napada. Osobito nisu pripremljeni za napad od strane nekog koga poznaju. Zbog toga, kada su seksualno napadnuti, ako nije bilo fizičke prisile ili prijetnje oružjem, teže će to nazvati silovanjem. Nedostatak znanja o tome tko napada i kako dolazi do napada, udružen s uvjerenjem da se stvari moraju dogoditi na ovaj ili onaj način, i vjerovanjem da je izbjegavanje metoda prevencije, doprinose njihovom osjećaju odgovornosti za vlastitu viktimizaciju. Često su uvjereni da su sami tražili ili zaslužili napad jer nisu dovoljno slijedili pravila o izbjegavanju. TeenCAP odgovara na uzroke ranjivosti adolescenata pružajući im specifične i konkretne informacije koje ih osnažuju i smanjuju izoliranost i dajući im strategije za ponašanje u opasnim situacijama.
Koordinatorica i provoditelj programa: Vedrana Kurjan Manestar
U realizaciji programa sudjeluje i prof. Goran Firšt
Više o programu na poveznici: https://urkpk.org/programi/cap-program/kurikulumi-cap-programa/teen-cap/
U prilogu možete naći teorijski dio radionica.
U našoj školi tradicionalno se provodi CAP – PROGRAM (CHILD ASSAULT PREVENTION - PREVENCIJA ZLOSTAVLJANJA DJECE) u suradnji s udrugom roditelja "KORAK PO KORAK". CAP - program je razvio Internacionalni/Nacionalni centar za prevenciju zlostavljanja (ICAP/NCAP) u državi Ohio, SAD. U program smo se uključili 2001. godine i od tada ga redovito provodimo u 2. i 4. razredima. Od uvođenja zdravstvenog odgoja, program provodimo u 3. i 4. razredima zbog usklađivanja s preporučenim temama iz programa.
Osim osnovnog CAP programa, provodi se i TeenCAP za učenike 8. razreda - Prevencija zlostavljanja tinejdžera. Učenici prolaze sveukupno 3 radionice. U sklopu programa je i predavanje za UV i roditelje.
Koordinatorica programa je školska pedagoginja: Vedrana Kurjan Manestar
U realizaciji osnovnog CAP programa sudjeluju još: učiteljice Matea Mužek, Kristina Majer, Nika Končurat, a TeenCAP-a prof. Goran Firšt i
CILJ JE PROGRAMA:
CAP PROGRAM SASTOJI SE OD:
PREDAVANJA ZA OSOBLJE ŠKOLE - Cilj je ovog djela programa senzibilizirati učitelje i osoblje škole za problem, upoznati sa potrebom i obvezom odraslih da pruže djeci zaštitu.
RADIONICE ZA DJECU - Cilj je poučiti djecu njihovim elementarnim pravima da budu sigurna, jaka i slobodna, informirati ih o tome kako prepoznati vršnjake i odrasle koji iz mogu ugroziti, podržati ih u tome da takve odrasle nisu dužni slušati niti poštovati, te što trebaju učiniti kad se osjećaju nesigurnima. Dječju radionicu provode tri posebno obučene osobe. Koristeći igranje uloga i vođene grupne diskusije u radionici za djecu se uči prepoznati potencijalno opasne situacije i učinkovito koristiti date mogućnosti.
PREDAVANJA ZA RODITELJE - Cilj je senzibilizirati roditelje i članove obitelji za problem, poučiti ih kako bolje komunicirati s djecom, kako razviti preventivne vještine u domu. Naglasak u obuci roditelja je na prevenciji zlostavljanja uz pomoć poboljšavanja komunikacije između odraslih i djece. Provodi se prije dječjih radionica.
U prilogu je prezentacija predavanja za roditelje
PRVI IGROKAZ
MOŽDA SE I TEBI NEKADA DOGODILO DA NEKO STARIJE DIJETE TRAŽI OD TEBE NOVAC ILI NEŠTO SLIČNO. TO NITKO NEMA PRAVO UČINITI. NITKO NEMA PRAVA TEBI ODUZIMATI NOVAC.
ŠTO MOŽEŠ UČINITI?
ZAPAMTI, TO NIJE TUŽAKANJE, TUŽAKANJE JE KAD BEZ RAZLOGA NEKOG ŽELIŠ UVALITI NEVOLJU, A NE AKO TRAŽIŠ POMOĆ.
DRUGI IGROKAZ
TI SIGURNO ZNAŠ ŠTO ZNAČI RIJEČ NEZNANAC.
NEZNANCI NISU NUŽNO LOŠI, ALI POTEBNO JE BITI NA OPREZU, JER SE MOŽE DOGODITI DA TI NEKA NEPOZNATA OSOBA POKUŠA ODUZETI TVOJA PRAVA DA BUDEŠ SIGURAN JAK I SLOBODAN.
UPAMTI:
DOBRO JE DA ZAPAMTITE KAKO JE NEZNANAC IZGLEDAO, AKO JE BIO S AUTOMOBILOM, KOJE JE BOJE I MARKE BIO AUTOMOBIL, TE AKO USPIJETE ZAPAMTITE I REGISTARSKI BROJ TABLICE
VJERUJEMO DA NEĆETE POVJEROVATI TRIKOVIMA KAO ŠTO SU NPR. DA NEZNANAC IMA U AUTU MALE PSIĆE I DA IH DOĐETE POGLEDATI ILI KAKO VAM JE MAJKA U BOLNICI I DA ĆE VAS ON ODVESTI K NJOJ. TO SU NARAVNO SVE TRIKOVI KOJIM VAS NASTOJI NAMAMITI U AUTOMOBIL
TREĆI IGROKAZ
MAME, TATE, STRIČEVI, SUSJEDI, BAKE, DJEDOVI U PRAVILU VOLE SVOJU DJECU. MEĐUTIM, PONEKAD SE MOŽE DOGODITI DA NETKO KOGA ZNATE, NETKO VAMA BLIZAK – ROĐAK, KUĆNI PRIJATELJ, SUSJED ILI SLIČNO, MOŽE POKUŠATI DIRATI VAS NA NAČIN KOJI VAS PLAŠI ILI ZBUNJUJE.
ZAPAMTITE, AKO NETKO OD VAS TRAŽI DA UČINITE NEŠTO ŠTO VAS PLAŠI ILI ZBUNJUJE, BILA TO I VAMA POZNATA I BLISKA OSOBA, NE TREBATE TO UČINITI. IMATE PRAVO REĆI «NE».
AKO VAS JE STRAH I IPAK UČINITE ŠTO SE OD VAS TRAŽI, VAŽNO JE DA SE ŠTO PRIJE POVJERITE ODRASLOJ OSOBI U KOJU IMATE POVJERENJA. AKO VAM KOJIM SLUČAJEM NE POVJERUJE, BUDITE UPORNI, KAŽITE I NEKOJ DRUGOJ OSOBI KOJOJ VJERUJETE –JER VI IMATE PRAVO ZADRŽATI SVOJE PRAVA I BITI: SIGURNI, JAKI I SLOBODNI
U 4. razredu s djecom se ponove strategije koje su naučili u 2. razredu i to na način da stručni suradnik s njima ponovi igrokaze i kroz razgovor kako i na koji način mogu u takvoj ili sličnoj situaciji pomoći sebi ili/i svojim vršnjacima.
Nakon toga provede se „Kviz sigurnosti“ kroz koji se vidi koliko su djeca zapamtila pojedine strategije.
Učiteljica s njima onda tijekom godine ponovi isto uz pomoć mentalne mape ili nekom drugom metodom.
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |