ZVUKOPIS - medijska radionica (2020.-)
Zvukopis je ciklus dječjih radionica započetih u travnju 2004. godine sa svrhom uvođenja djece u svijet zvučnih kreacija.
Cilj ovog projekta se, osim osnovne edukativne namjere i autorskog rada, temelji na pokušaju da djeca shvate zvuk i kao vizualni medij, odnosno kao motor za pogon individualnih apstraktnih slika, a ne samo kao izvor informacije, reklame i glazbe. Radionica pridonosi medijskom opismenjavanju djece, kako bi se bolje snalazili u moru medijskih poruka, razvija kulturu slušanja, obogaćuje govor, utječe na razvoj kreativnosti i imaginativnosti, jača utjecaj kulture i umjetnosti na djecu... Nositelj projekta je naš vijerni partner Centar za kulturu i film August Cesarec.
U šk. god. 2020./21. sudionici projekta su bili učenici 1. a i 1. c razreda koji su na poticaj osmislili scenografiju za radio emisiju.
A kako to izgleda kada se udruže veliki i mali kreativci pogledajte i poslušajte pokretanjem linka: https://youtu.be/NAOYEWxxxQU
U šk. god. 21./22. sve radionice i uradci biti će na temu romana Pipi Duga Čarapa, A. Lindgred jer u Godini čitanja želimo posebnu pozornost obratiti na taj izuzetno zabavan dječji roman koji ove godine slavi 75. godinu od izdanja na hrvatskom jeziku. Sudionici projekta su učenici 4.b razreda. Kako je to izgledalo pogledaj na priloženim linkovima:
https://www.youtube.com/watch?v=PrSTALvsUO0
U šk. god. 2022./23 u projek su uključeni učenici 6.b razreda koji su ujedno i polaznici izvannastavne aktivnosti KVARTOGRAFIJA koje je voditeljica prof. Sanja Očašić Huljev. Učenici bi kroz niz radionica upoznali sve radijsko novinarske forme i rad na potrebnim tehničkim pomagalima kako bi na kraju sami osmislili i snimili kratku radio emisiju. Tema radio emisije je život škole Medvedgrad i četvrti Črnomerec - nekad i sad.
KVARTOVSKI OBJEKTIV (2022. -)
Projekt ima za cilj promicanje, širenje i obogaćivanje znanja i vještina na području medijske kulture. U šk. god. 2022./23. projekt je prilagođen učenicima 7.d razreda koji su ujedno i polaznici izvannastavne aktivnosti Dramska grupa koju vodi prof. Marija Rajci. Odvijat će se kroz edukativne radionice o filmu, filmskom procesu i filmskom jeziku, uvod u fotografije, pružanje osnovnih tehničkih znanja za proces izrade filma. Filmski i video materijali koji će nastati tijekom rada u radionicama upotrijebit će se kao osnova za izradu kratkog filma kao završnog rada radioničkog ciklusa. U stvaranju filma kao glumci i snimatelji sudjeluju i učenici 8.a razreda te prof. Srećko Knežević.
KNJIŽEVNA SENZIBILIZACIJA
Projek je u suradnji s Kulturnim klubom Booksa i Udrugom Kurziv, predstavljen je na brojnim manifestacijama kao primjer dobre prakse u socijalnoj inkluziji. Cilj projekta je pridonijeti uspješnijoj socijalnoj inkluziji djece pod subsidijarnom zaštitom, a koji su istovremeno i učenici naše škole. U našoj školi sudionici projekta za 21./22. šk.god. su učenici 6. i 3. razreda. Učenici tijekom nastave sudjeluju u radionicama na kojima se predstavljaju književna djela koja tematiziraju problematiku migranata i azilanata. Kroz razgovore s prevoditeljima, književnicima, aktivistima, pa i samim tražiteljima azila upoznaju se s kulturom zemalja iz kojih dolaze njihove školske kolege.
KAZALIŠTARENJE
Projekt uvođenja djece u svijet kazališta kroz ciklus kreativnih radionica, a s namjerom promicanja kazališne kulture i dramskog odgoja na djeci primjeren i zanimljiv način. Projekt u našoj školi djeluje od 2018. godine putem ART LAB radionice. Nositelj projekta koji pokriva sva sredstva potrebna za realizaciju projekta je Centar za kulturu i film August Cesarec.
Moduli projekta:
1. Radionica teatra sjena – jedno od najstarijih u ljudskoj povijesti; obrađivat će se tradicionalno i suvremeno kazalište sjena. Voditelji radionice su Petra Bokić i Neven Aljinović Toth.
2. Lutkarski intenziv – Prvi dio radionica bit će posvećen izradi skica i lutaka, u drugome dijelu radionica polaznicima će biti objašnjene i praktično pokazane osnovne tehnike lutkarske animacije, kao i animacije predmeta i dijelova tijela, u treći segment radionica bit će posvećen radu na pričama, tj. na prezentaciji naučenog uz pomoć priče koju će djeca sama ispričati i izvesti uz pomoć lutaka.
Likovni radovi učenika 2.c razreda nastali na poticaj gledanja KREATIVNIH SLIKOVNICA: lutkarske predstave (Sreća, Tuga, Ljutnja, Strah)
3. Revija školskih predstava – revija školskih predstava u kazališnoj dvorani Centra. Rezultati radionica, dramske etide i predstave bit će prezentirane u kazališnoj dvorani Centra, kao dio većih školskih priredbi ili u radioničkom prostoru Centra.
PROJEKT NAŠA MALA KNJIŽNICA (rujan 2018. - )
Projekt Naša mala knjižnica je međunarodni projekt čiji je nositelj kod nas nakladnik Ibis grafika. Osnovni cilj projekta je predstaviti odabrane autore i ilustratore, te povećati čitalačku publiku i stvoriti kritičke čitatelje među djecom. Hrvatski predstavnik u ovom projektu je Grigor Vitez, klasik suvremene hrvatske književnosti za djecu. Uz hrvatskog predstavnika, u projektu sudjeluju i knjige slovenskih i litvanskih autora koje su prevedene i na naš jezik.
Sudionici projekta za našu školu su učenici 3.a razreda sa svojom učiteljicom te će osim čitanja odličnih knjiga moći biti uključeni i u niz drugih aktivnosti ovisno o željama i interesima. Više o projektu možete saznati na web stranicama nakladnika Ibis grafika.
1. radionica - predstavljanje zbirke priča Grigora Viteza O zecu koji se volio smijati
Održana je prva radionica u sklopu projekta NMK. Predstavljeno je novo, prekrasno ilustrirano izdanje zbirke priča Grigora Viteza O zecu koji se volio smijati Ibis grafike. Vodila ju je pripovjedačica Srebrenka Peregrin. Izvanredno pripremljena voditeljica je naše akače kroz igru, maštu i druženje vodila od priče do svemira i naravno vratila natrag u knjižnicu. Bili smo oduševljeni!
2. radionica - "Veliki čitaju malima"
"Veliki čitaju malima" naziv je za aktivnost koju provodimo u našoj školi već niz godina, a riječ je o tome da stariji učenici čitaju zadanu priču mlađim učenicima. Na ovoj radionici učenik 7. razreda predstavio je učenicima 3.a razreda roman suvremene slovenske autorice Jane Bauer Strašna vila i Divlja zima. Riječ je o humorističnom i bajkovitom romanu za djecu koji opisuje brojne ljudske osobine kao što su sumnja, ljubomora, tuga i praznovjerje i u isto vrijeme nudi divne poruke o prijateljstvu i podršci. Sljedeće priče u romanu učenici čitaju po željama i dogovoru, tako da jedan od njih knjigu nosi doma i sutra ispripovijeda ono što je pročitao razredu. Učenici će se izmjenjivati u čitanju i predstavljanju sve dok ne pročitamo roman do kraja.
strip u Kreativnoj knjižici
3. radionica - "Pronađi sumljivca"
Riječ je o aktivnost za učenike koja se odnosi na upoznavanjem zbirke priča slovenskoga autora Andreja Rozmana Roza Kako je Oskar postao detektiv. Učenici imaju zadatak pronaći sumljivo kamenje po principu "ovaj kamen me podsijeća na..." . Odabrani kamen oslikavaju kako bi naglasili njegovu povezanost s nečim, a u razredu prezentiraju, odnosno, razotkrivaju "sumljivca".
4. radionica - "To je samo čarabaralo , dođe i prođe...", Ida Mlakar, Čarabaralo
Likovne radove nastale na ovoj radionici poslali smo na literarno-likovni natječaj NMK-e te ponosno možemo objaviti da su tri naše učenice (Cvita Pedić, Petra Ivanjko i Klara Firšt) osvojile prvo mjesto te time i nagrade za sebe i svoje suučenike. ČESTITKE!
5. radionica: Lijenozemska, Kestutis Kasparavičius
"Iznenađenje, iznenađenje!": svi volimo iznenađenja, tako su i naši učenici bili oduševljeni kada je na našu adresu stiglo pismo vrlo poznatog litvanskog dječjeg pisca Kasparavičius-a, pisano njegovim perom i oslikano njegovom rukom. U pismu on učenike pozdravlja, čestita im na želji da čitaju i tako daleke pisce te im vrlo suptilno "po dječju" ukazuje na važnost čitanja.
"Jeste li probali kobasice od krumpira?" Obzirom da su nam za kraj ostala dva litvanska pisca, odlučile smo u suradnji s prof. Sanjom Oćašić Huljev male učenike upoznati s Litvom, njenim geografskim, demografskim i kulturološkim obilježjima. Samu prezentaciju priprelila je i vodila starija suučenica Ema Mudrić. Zahvaljujemo se profesorici i suučenici na izuzetno dobrom, kvalitetnom i zabavnom druženju.
6. radionica: Priče iz legla buha, Gendrutis Morkunas
I posljednje djelo u ovoj šk. god. projekta NMK, kao što sam već rekla, dolazi iz, sad već dobro poznate nam, Litve. Djelo je 2008. proglašeno najboljom dječjom knjigom. U skladu s onim što je o djelu rekao piščev suunarodnjak Kestutis Urba: "Začuđujuća bistrina duha, mašta, igre misli i riječi - eto, od čega se sastoji književni vjetar ove knjige. Neka vas ne bude strah dospjeti u njegov vrtlog!", naše male trećaše nije bilo strah. Smišljali su i ilustrirali jednako maštovite, zapetljane i neobične priče te su za njih izradili i lutke kako bi ih mogli dramatizirati i predstaviti svojim suučenicima i učiteljici.
Projekt se nastavlja i u 2019./20. šk. god. s istim učenicima, sada su oni "veliki" 4.a, ali s, naravno, šest novih književnih ostvarenja.
7. radionica: Čarobni kalendar, Marijana Križanović
Prva u nizu obrađena, zbirka pjesama, čarobna, kako je to i u naslovu istaknuto, potaknula je naše učenike na stvaranje predstave s temom "Mjeseci kroz godinu" ali i na izradu jednako čarobnog kalendara za 2020.godinu.
8. radionica: Bodljikava knjiga, Iva Dužić
Pokušaj i ti! Stvori svoju Morsku abecedu i napiši svoje ime. Rezultat može biti, uistinu, čaroban.
9. radionica: Jana Bauer, Kako prestrašiti ČUDOVIŠTE (studeni 2020.)
Mogu li čudovišta doista živjeti ispod kreveta? Što je s noćnim morama? Kako prevladati svoj strah? ... Odgovare na ova i druga doista važna dječija pitanja učenici su pronašli u ovoj izuzetnoj slikovnici. Naravno, ako sumnjaš na čudovište u svojoj sobi važno je imati instrument za njegovo razotkrivanje. Može li ogledalo poslužiti da vidiš tko ili što se skriva u sumnjivoj kutiji? Pogledajmo zajedno!
10. radionica: Dr. Jazbec, Ljekarnik Miško... ili zašto veljača ima 29 dana (veljača 2021.)
Kreativna i fantastično opremljena ljekarna naših prvašića, puna je korisnih ljekova. Ljekova za dobar početak dana, za smijeh i dobru volju, za igru i prijateljstvo, za veselo lice i brze noge... možete i sami pogledati da se u njoj može pronaći svakojakih korisnih dodataka.
BOOKMARK EXCHANGE PROJECT
Projekt razmjene straničnika međunarodni je projekt zamišljen tako da učenici pod vodstvom mentora izrađuju straničnike te ih putem pošte razmjenjuju s učenicima druge škole. Partneri za razmijenu se dodjeljuju od strane voditelja projekta - International Association of School Librarianship, na čijoj web stranici možete saznati i više o projektu. Cilj projekta je vrlo jednostavan i nezahtjevan, a odnosi se na komunikaciju i upoznavanje drugih kultura i načina života. Trajanje projekta se vezuje uz Mjesec knjige od 15. listopada do 15. studenoga, a u našoj školi su uključeni učenici 2.a razreda u sudjelovanje, a zemlja partner nam je Poljska. Učenici iz poljske osnovne škole Podstawowa w Cieszanowie izradili su za nas straničnike u kolažnoj tehnici tzv. pleter.
straničnici učenika Szkola Podstawowa w Cieszanowie
Ideja za naše straničnike bila je prikazati i predstaviti naš grad kao oazu čistoće i zelenila u kojoj zajedno egzistira nova i povijesna arhitektura. Zadatak je bio u kombiniranoj tehnici (tuš drvce, akvarel) prikazati plan kvarta u kojem se nalazi naša škola i naši domovi.
Motivacijski sat održala je prof. geografije Sanja Očašić Huljev na kojem je učenike upoznala s globusom, zemljopisnom kartom svijeta, reljefnom kartom Zagreba te s programom Google Earth. Učenici su istraživali, otkrivali, uspoređivali, mjerili udaljenosti te bili oduševljeni tim satom geografije organiziranim samo za njih.
Nastavak projekta za šk. god. 2019./20. donio nam je novi razred i nove partnere. Dodjeljeni su nam osnovnoškolci iz Hong Konga. Razred učiteljice Ines Stanišak Pilatuš 4. c imao je zadatak predstaviti svoju školu, grad, zemlju... putem straničnika. Odabrali smo da motiv bude hrvatski nacionalni cvijet "Iris croatica" u tehnici tuš drvce i akvarel.
Motivacijski sat održala je prof. geografije Ilona Mirt na kojem je učenike upoznala s geografskim, kulturološkim, klimatskim i demografskim obilježjima dalekoga nam Hong Konga. Osobito im je bilo zanimljivo naučiti o utjecaju položaja Sunca i Zemlje na postojanje različitih vremenskih zona.
U 2022./23. su sudjelovali učenici 4.b razreda sa svojom učiteljicom Lahorkom Grubišić, a zemlja partner je Portugal.
Motiv na straničnicima je detalj poznate kovane željezne ograde u Opatičkoj 10 ispred Hrvatskog instituta za povijest slikan u tehnici tuš drvca i akvarela s namjerom da vizualno podsijeća na keramičku pločicu jer je Portugal poznat po izradi i ljepoti keramičkih pločica.
PROJEKT" Pomoćnici u nastavi kao potpora inkluzivnom obrazovanju"
Plakat, 2018. Plakat, 2017.
PROJEKT " SLUŠAM, GLEDAM, STVARAM"
Naša škola uz nekolicinu drugih škola i ustanova partner je u ovom projektu čiji su nositelji Centar za kulturu i film Augusta Cesarca i Centar mladih Ribnjak. Riječ je o programu pripovijedanja terapeutskih bajki i priča od strane educiranih pripovjedača koje se naknadno koriste i kao poticaj za kreativne radionice upotrebom različitih likovnih tehnika, ritmičkih igara i glazbe. Radovi nastali na radionicama bit će izloženi u domovima umirovljenika, gradskim četvrtima, knjižnicama Grada Zagreba. Projektom se želi marginalizirane skupine društva uključiti u kulturne programe u koje će, uz njih, biti uključeni i učenici redovne nastave u svrhu integracije i interakcije te radi utjecanja na smanjenje društvene neosjetljivosti i diskriminacije. Ciljevi projekta u skladu su s ciljevima programa građanski odgoj koji se provodi u osnovnim školama. Projekt se provodi u periodu od ožujka do prosinca 2018. godine.
1. radionica u OŠ Nad lipom (ožujak)
Učenici 2.a razreda sa svojom učiteljicom i učenici OŠ Nad lipom sudjelovali su na radionici pripovijedanja narodnih bajki koju je vodila Jasna Held te na radionici ritma koju je vodio Sam Bushara. Radionice su protekle u ugodnom i izrazito veselom raspoloženju za koje su zaslužni, uz voditelje, svi učenici koji su se odvažili i zalupati nam.
2. radionica u gradskoj knjižnici Kajfešov brijeg (travanj)
Učenici 2.c razreda sa svojom učiteljicom i korisnici doma za starije Sveti Josip sudjelovali su na radionici pripovijedanja narodnih bajki koju je vodila Jasna Held te na radionici izrade maski koju je vodio Sam Bushara.
3. radionica u Teatru Exit (svibanj)
Učenici 4.c razreda sa svojom učiteljicom i odrasli s intelektualnim poteškoćama, korisnici dnevnog boravka Gradskog društva Crvenog križa tog svibanjskog posljepodneva zajedno su nastupili na "daskama" Teatra Exit. Njihov nastup vješto i zanimljivo je osmislila i koordinirala spisateljica Željka Horvat Vukelja. Vodila ih je kroz priče i pjesme, upoznavala s različitim instrumentima te im dokazala da mogu, kad se slože, zvučati upravo poput orkestra.
4. radionica u gradskoj knjižnici Kajfešov brijeg (studeni)
Učenici 4.c razreda sa svojom učiteljicom i odrasli s intelektualnim poteškoćama, korisnici dnevnog boravka Gradskog društva Crvenog križa sudjelovali su na radionici pripovijedanja narodnih priča koju je vodila Jasna Held. Potaknuti krasnim slikama iz narodne priče te vođeni poznatom lutkaricom Krunom Tarle pristupili su izrađivanju scenskih lutaka.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |