Informatika je izborni predmet u petim, šestim, sedmim i osmim razredima, a održava u suprotnoj smjeni sa satnicom od 70 sati godišnje, odnosno 2 sata tjedno. Cilj je učenike informatički opismeniti, odnosno osvijestiti ideju da je računalo, prije svega, vrlo koristan alat.
U sklopu nastave sudjelujemo u raznim školskim projektima.
Pridružite nam se, atmosfera je opuštena, nastava je istraživačka, razmjena znanja je poželjna, najbolje je kada učimo jedni od drugih!
U petak, 19. siječnja u OŠ Medvedgrad održano je školsko natjecanje iz Informatike.
Na natjecanju su sudjelovali učenici od petog do osmog razreda.
U prilogu su objavljeni rezultati natjecanja po kategorijama.
Na županijsku razinu natjecanja su se plasirali sljedeći učenici:
Čestitamo svima koji su se odlučili sudjelovati na natjecanju i testirati svoje znanje!
mentori Josipa Novogradec i Srećko Knežević
U petak, 20. siječnja u OŠ Medvedgrad održano je školsko natjecanje iz Informatike.
Na natjecanju su sudjelovali učenici od petog do osmog razreda.
U prilogu su objavljeni rezultati natjecanja po kategorijama.
Čestitamo svima koji su se odlučili sudjelovati na natjecanju i testirati svoje znanje!
mentori Josipa Novogradec i Srećko Knežević
U petak, 11. veljače 2022. godine održalo se Županijsko natjecanje iz informatike - INFOKUP 2022.
Natjecanje se odvijalo u Osnovnoj školi Žuti brijeg u Zagrebu.
Natjecanju je pristupilo 7 učenika Osnovne škole Medvedgrad.
Učenici su ostvarili sljedeće rezultate:
Digitalne kompetencije 5 - David Cindirć, 5a - 18. mjesto
Digitalne kompetencije 6 - Zita Seleši, 6b - 2. mjesto
Digitalne kompetencije 6 - Maša Martić, 6b - 12. mjesto
Algoritmi 6 - Dorotea Jesih, 6d - 9. mjesto
Osnove informatike 7 - Martin Jović Aleixo, 7a - 7. mjesto
Osnove informatike 8 - Val Jagodar, 8a - 5. mjesto
Razvoj softvera 8 - Robert Letica, 8d - 5. mjesto
Čestitke svima na vašim uspjesima!
mentori Srećko Knežević i Josipa Novogradec
Na Županijskom natjecanje iz informatike, održanom u srijedu 3. veljače 2021. u OŠ "Žuti brijeg" naša
škola je imala četiri natjecatelja.
Svi su pokazali izvrsno znanje i zapažene rezultate.
Link: https://informatika.azoo.hr/natjecanje/dogadjaj/672/rezultati
Najuspješniji je bio Val Jagodar 7.r. koji je u kategoriji Osnove informatike osvojio 2. mjesto i plasman
na Državno Natjecanje.
Anis Prezel i Jakov Ivanjko 8.r. natjecali su se u kategoriji Algoritimi – Logo. Anis je osvojio 5. a Jakov
7. mjesto.
U kategoriji Algoritmi 5.r. natjecala se Dorotea Jesih – 18. mjesto.
Čestitke svima.
Mentor Srećko Knežević.
ŠKOLSKO NATJECANJE IZ INFORMATIKE 3.2.2021
REZULTATI
POGRAMIRANJE Python
5. razred
1. Dorotea Jesih 200/200
POGRAMIRANJE Logo
7. razred
1. Matej Buljubašić 60
1. Borna Jozić 60
1. Toma Vašarević 60
1. Val Jagodar 60
8. razred
1. Anis Prezel 100/150
1. Jakov Ivanjko 100/150
3. Duje Dodig 80/150
DIGITALNE KOMPETENCIJE
6. razred
Ivan Pongrac 15,17
OSNOVE INFORMATIKE
7. razred
1. Val Jagodar 13,05
8. razred
1. Petra Kunstić 11,50
2. Marko Žaja 10,35
ŽUPANIJSKO NATJECANJE IZ INFORMATIKE – INFOKUP 2020
Na Županijskom natjecanju iz informatike, održanom 14.2.2020. sudjelovalo je 5. učenika naše škole
Svi su pokazali izvrsno znanje i zapažene rezultate. Link: Infokup 2020.
Nauspješniji je bio Ivan Pongrac 5.r. u kategoriji Digitalne kompetencje i ostvareno 2. mjesto.
Rio Jagodar, 8.r. u kategoriji Osnove informatike 3. mjesto i plasman na Državno Natjecanje.
Anis Prezel 7.r. , u kategoriji Algoritmi Logo 7. mjesto.
Natjecali su se još i Emily Frinčić 8.r., Osnove informatike i Tomislav Kostelić 5.r., Algoritmi.
Mentori: Josipa Novogradec i Srećko Knežević.
NATJECANJE IZ INFORMATIKE -Školska razina: 24. siječnja (petak) 2020.
Neslužbeni rezultati::
Logo
|
6 razed |
|||
|
Učenik: |
Razred |
Bodovi |
Mentor |
1. |
Toma Vašarević |
6a |
70 |
Srećko |
1. |
Matej Buljubašić |
6c |
70 |
Srećko |
1. |
Val Jagodar |
6c |
70 |
Srećko |
4. |
Borna Jozić |
6c |
20 |
Srećko |
|
|
|
|
|
|
7 razred |
|
|
|
|
Učenik: |
Razred |
Bodovi |
Mentor |
1. |
Anis Prezel 7r |
7b |
75 |
Srećko |
2. |
Jakov Ivanjko, 7r |
7a |
25 |
Srećko |
3. |
Duje Dodig, 7r |
7b |
10 |
Srećko |
Primjena algoritama
|
5 razed |
|||
|
Učenik: |
Razred |
Bodovi |
Mentor |
1. |
Tomislav Kostelić |
5b |
200 |
Srećko |
Digitalne kompetencije
|
5 razed |
|||
|
Učenik: |
Razred |
Bodovi |
Mentor |
1. |
Ivan Pongrac |
5d |
15,26 |
Josipa |
2. |
Julija Stručić |
5c |
13,30 |
Josipa |
3. |
Karlo Memić |
5c |
11,93 |
Josipa |
4. |
Bruno Vidaković |
5d |
11.33 |
Josipa |
5. |
Ivan Đuranec |
5d |
11,04 |
Josipa |
Osnove informatike
|
7 razed |
|||
|
Učenik: |
Razred |
Bodovi |
Mentor |
1. |
Marko Žaja |
7c |
12,75 |
Srećko |
2. |
Petra Kunstić |
7c |
9,5 |
Srećko |
|
|
|
|
|
|
8 razred |
|
|
|
|
Učenik: |
Razred |
Bodov |
Mentor |
1. |
Emily Frinčić |
8a |
20,25 |
Srećko |
2. |
Rio Jagodar |
8a |
19 |
Srećko |
3. |
Dora Šoprek |
8c |
14,50 |
Srećko |
4. |
Juraj Matuzić |
8c |
14 |
Srećko |
Županijsko natjecanje iz informatike Infokup 2019, održano je u OŠ Žuti Brijeg 15.02.2019.
Sudjelovalo je šest učenika naše škole.
U kategoriji Osnove informatike, 8. razred:
Lovro Andrić osvojio je 1. mjesto, ponovivši isti rezultat iz prošle godine što je jedinstven uspjeh!
Marko Dodig je osvojio 3. mjesto te se također plasirao na Državno najtecanje koje će se održati u Primoštenu od 19. do 22.03. !
Roko Šimpraga je bio također izvrstan 8. !
U kategoriji Osnove informatike 7. razred sudjelovala je Mirna Čugura i osvojila izvrsno 6. mjesto!
U kategoriji programiranje – Algoritmi Logo, sudjelovala su dvojica učenika, braća Anis i Aron Prezel.
Anis je u svom drugom sudjelovanju na Županijskom natjecanju bio 13.
Aronje je po treći put sudjelovao na Županijskom i osvojio 11. mjesto!
Čestitke svima!
Na Državnom natjecanju iz informatike - Infokup 2018, održanom od 13.-17. Ožujka 2018 nastupio je i naš učenik Lovro Andrić, 7A. Natjecao se u kategoriji „Osnove informatike“. Pokazao je izvrsno znanje i u vrlo izjednačenoj konkurenciji osvojo 10. mjesto. U ovoj kategoriji se natječu zajedno učenici sedmih i osmih razreda te je Lovro najbolji „sedmaš“ !
Učenici informatičke grupe – „programeri“ i ove godine sudjelovali su najtjecanju „Logo liga“.
Logo liga je natjecanje u programiranju koje provodi Hrvatski informatičarski savez HSIN.
Natjecanje se provodi u 6. kola, u svkom kolu rješava se 8. zadataka različite težine. Na natjecanju sudjeluju učenici osnovnih škola, u pravilu od 5.-8. zazreda.
Rezultati se iskazuju ekipno i pojedinačno.
Naši učenici su nastupili u 5. Kola. Najbolje retultate postigli su oni naiskusniji: Aron Prezel i Jakov Stanić, učenici 7.b. razreda. Ove godine nismo imali nijednog „osmaša“.
Ekipno smo zauzeli 17. mjesto (od 45 sudionika) s 3857 bodova
Tablica s rezultatima:
Kod rezultata treba rećI da nismi nastpili u svi kolima, te da svi učenici nisu nastupali u svim kolima tako da bi vjerovatno bio i 15-20% bolji. Detalniji rezultati vidljivi su na stranicama LogoLige .
Srećko Knežević, prof.
Na Županijskom natjecanju iz informatike „Infokup“ održanom 9.2.2018. Nastupilo je 6. naših učenih
Najveći uspjeh ostvario je Lovro Andrić 1. mjesto u kategoriji „Osnove informatike“ !
I plasirao se na Državno natjecanje.
Izvrsno znanje i odlične rezultate imali su i ostali naši učenici
Anis Prezel, u kategoriji Logo – 5 razredi - 10 mjesto
Korina Čovčić u kategoriji Logo – 6 razredi - 22 mjesto
U kategoriji „Osnove informatike“ još i Marko Dodig 10., Roko Šimpraga 21. i Nika Sedmak 30. mjesto.
Svima velike čestitke!
18. siječnja 2018. provedena je školska razina Infokupa. Pod mentorstvom profesora Srećka Kneževića učenici petih, šestih i sedmih razreda natjecali su se u kategoriji Logo i Osnove informatike.
Pokazali su izvrsno znanje te su postigli visoke rezultate. Nastavili su se marljivo pripremati za sljedeću stepenicu - županijska razina natjecanja!
KATEGORIJA LOGO
Peti razred:
Mjesto Ime i prezime Razred Bodovi Mjesto Zagreb
1. Anis Prezel 5c 150 1.
Šesti razred
Mjesto Ime i prezime Razred Bodovi Mjesto Zagreb
1. Korina Čovčić 6b 125 21.
2. Filip Đuranec 6b 80 36.
3. Mislav Milić 6a 72,5 37.
4. Rio Jagodar 6c 60 45.
Sedmi razred
Mjesto Ime i prezime Razred Bodovi Mjesto Zagreb
1. Aron Prezel 7b 70 16.
1. Jakov Stanić 7b 70 16.
KATEGORIJA OSNOVE INFORMATIKE
Ukupan broj bodova 34
Mjesto Ime i prezime Razred Bodovi Mjesto Zagreb
1. Lovro Andrić 7a 29 3.
2. Marko Dodig 7b 27 7.
3. Roko Šimpraga 7b 25 12.
4. Nika Sedmak 7a 24 15.
5. Danica Đidara 7c 18 63.
6. Nika Hlača 7b 10,5 147.
Na Županijsko natjecanje plasirali su se: Anis, Korina, Lovro, Marko, Roko i Nika Sedmak. Čestitamo!
Županijsko natjecanje održava se 9. veljače 2018. u OŠ Žuti Brijeg.
Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja održano je u tjednu od 13. do 17.11. na CARNet-ovom sustavu Loomen. Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju, uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNet-a. Pokrovitelj natjecanja je Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Dabar je osmišljen kako bi se djeci širom svijeta omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja. Sudjelovanjem učenici upoznaju računalo kao izvor zanimljivih logičkih zadataka koji informatiku čine uzbudljivom.
Učenici osmih razreda Osnovne škole Medvedgrad, pod mentorstvom prof. Josipe Križanac, natjecali su se u kategoriji MegaDabar (7. i 8. razredi). Od 4298 prijavljenih natjecatelja s našeg područja, izniman rezultat ostvarili su učenici:
Juraj Čižić (12. mjesto) i Jakša Zaratustra Mihaljević (17. mjesto). Čestitamo!
Osnovna škola Medvedgrad se pridružila Micro:bit STEM revoluciji te je započela s radionicama micro:bit kodiranja na nastavi matematike i informatike.
U školskoj godini 2017.-2018. ponudili smo našim četvrtašima naučiti jednostavne kodove na micro:biotovima. Naši najmlađi informatičari su iznimno motivirano i uzbuđeno započeli svoje prve programerske korake!
Od 5. do 11. prosinca deseci milijuna učenika u 180 zemalja obilježavaju tjedan učenja infomatike - satom kodiranja. Cilj sata kodiranja je učenjem kroz igru zainteresirati učenike za računalno programiranje i demistifikaciju kodiranja. Učenici naše škole su sa posebnom radošću sudjelovali u ovome međunarodnome događaju. Učili su programiranje pomoću igrice Lightbot.
Najbolji učenici su nagrađeni Code.org diplomama.
Razvijanje računalnog razmišljanja i programiranja s prvašićima
Uvođenje nastavne domene Računalno razmišljanje i programiranje u osnovne škole putem kurikuluma Ministarstva obrazovanja i sporta predstavlja važan korak prema oblikovanju budućnosti obrazovanja. Kroz ovu inicijativu, učenici stječu vještine i kompetencije koje će im biti od neprocjenjive koristi u budućnosti, neovisno o tome koju karijeru odaberu. Razumijevanje računalnog razmišljanja i programiranja omogućuje im da budu aktivni sudionici digitalnog društva, da budu kritičari, rješavatelji problema i inovatori.
Nastavna domena Računalno razmišljanje i programiranje za prvi razred osnovne škole pruža učenicima temelje za razvoj logičkog razmišljanja i rješavanje jednostavnih logičkih zadataka te da razviju vještine analize, praćenja koraka rješavanja problema te prikazivanja i vrednovanja rješenja. Kroz aktivnosti i igre učenike se potiče na propitivanje problema i traženje ideja, čime se razvija njihova znatiželja i ustrajnost. Nastavni kurikulum za Informatiku u osnovnoj školi pruža okvir koji podržava učitelje u vođenju učenika kroz ove aktivnosti. Uz jasno definirane ciljeve, ogledne aktivnosti i smjernice za ocjenjivanje, učitelji mogu prilagoditi lekcije potrebama svojih učenika i razini razumijevanja.
Razumijevanje računalnog razmišljanja i programiranja omogućuje im da budu aktivni sudionici digitalnog društva, da budu kritičari, rješavatelji problema i inovatori. Izvor slike: Pexels.
U prvoj godini učenja nastavnog predmeta Informatika u ovoj domeni, učenik prepoznaje jednostavan logički zadatak i smišlja mogućnosti za njegovo rješavanje. Uz pomoć učitelja rješava logičke zadatke i postavlja pitanja o načinima kako doći do rješenja. Učenik također ohrabruje sebe i potiče druge da ustraju u pronalaženju rješenja, razvijajući važnu karakteristiku rješavanja problema. Nakon prve godine učenja, učenik prepoznaje jednostavne zadatke iz svakodnevnog života i analizira različite načine njihova rješavanja. Uz pomoć nastavnika učenik opisuje korake potrebne za rješavanje zadatka i pokazuje ih slikom riječi. Daljnjim napredovanjem učenik postaje sposoban samostalno izvršiti slijed koraka potrebnih za rješavanje zadatka te analizirati i vrednovati rješenje uz pomoć učitelja.
Za postizanje obrazovnih rezultata u ovom području preporuča se korištenje različitih aktivnosti i igara. Slagalice, igre pamćenja, labirinti, zagonetke, logički i kreativni zadaci, mozgalice i zagonetke, kao i zadaci inspirirani natjecanjem Dabar, biti korisni alati za poticanje logičkog razmišljanja učenika, kreativnost i intelektualno zadovoljstvo. Primjeri poput slaganja sendviča, pripremanja za školu, jutarnje i večernje higijene, prelaska ceste i puta od kuće do škole mogu biti korisni za razvijanje analitičkih vještina, divergentnog mišljenja te različitih načina pristupa rješavanju problema. Te se aktivnosti mogu povezati s drugim predmetima kao što su hrvatski jezik, matematika te priroda i društvo. Na primjer, učenici mogu sastavljati riječi od zadanih slova ili sastavljati rečenice od zadanih riječi hrvatskog jezika. U matematici se mogu koristiti nizovi brojeva, geometrijski likovi, tangrami, komutativnost i asocijativnost u plusu, povezujućem zbrajanju i oduzimanju te jednostavnom Sudokuu. U području prirode i društva, učenici mogu istraživati teme poput prometa i snalaženja u prostoru.
Važno je naglasiti da ove aktivnosti ne samo da razvijaju logičko razmišljanje, nego i potiču učenike na timski rad, kritičko razmišljanje i samostalno istraživanje. Osim toga, učenike se potiče da osmišljavaju svoje logičke zagonetke, što razvija njihovu kreativnost i sposobnost izražavanja ideja. Učenici se potiču da samostalno istražuju probleme i pronalaze rješenja te koriste načine da dođu do rješenja. Osim toga, važno je poticati ustrajnost i razvijati osjećaj sigurnosti kod učenika prilikom analize problema i osmišljavanja rješenja. Razvijanje točnosti i jednostavnosti u opisivanju postupaka rješavanja problema igra važnu ulogu u polju podučavanja računalnog razmišljanja u programiranju. Osim digitalnih alata, preporuča se korištenje hardverskih rješenja za programiranje vizualizacije, poput robota drugih sličnih uređaja. Učenicima pružaju dodatnu priliku da iskuse i uvježbaju proces programiranja, što za prvake može biti iznimno motivirajuće i zanimljivo. Važno je da učenici imaju dovoljno za raspravu o različitim načinima analize problema i osmišljavanja rješenja te za usporedbu različitih pristupa. Potrebno je poticati argumentaciju i uvažavanje drugih rješenja, što doprinosi razvoju mišljenja i timskog rada.
Preporuča se korištenje hardverskih rješenja za programiranje vizualizacije, poput robota drugih sličnih uređaja. Izvor slike: Pexels.
Nastavna domena Računalno razmišljanje i programiranje također potiče razvoj ključnih kompetencija 21. stoljeća. Digitalno pismeni učenici moći će se nositi s uspjehom s tehnološkim promjenama i izazovima digitalnog doba. Osim toga, ovo područje potiče kreativnost, inovativnost i poduzetništvo, što je od vitalne važnosti za budućnost koja će oblikovati svijet oko sebe. Napredak u računalnom razmišljanju također ima društveni i ekonomski učinak. Sve veći broj poslova zahtijeva digitalne vještine, a studenti koji su obučeni u ovom području imaju bolje mogućnosti zapošljavanja i napredovanja u karijeri. Također, razvijanje računalnog razmišljanja potiče učenike da budu inovativni i rješavaju probleme na kreativan način, što može imati pozitivan utjecaj na njihovu buduću produktivnost i uspjeh.
Josipa Novogradec, učiteljica informatike
2. Digital citizenship education handbook - Being Child in the Age of Technology
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |