preskoči na sadržaj
Prezentacija projektne akcije Multikulturalni kutak u OŠ Medvedgrad pri MZU

Dana 9. 12. 2022. naša škola predstavila je projektnu akciju Mulitkulturalni kutak u OŠ Medvedgrad u sklopu projekta INCLuDE u Muzeju suvremene umjetnosti.  Naša škola bila je jedna o 20-tak škola koje su sudjelovale u projektu. 

Našu školu prestavili su  učenice Kyiana; Petra i Nika te profesori Ivan Gašpert,  Branka Dubovec i pedagoginja Vedrana Kurjan Manestar. 

Upoznali smo i druge zanimljive akcije. Bilo je tu sportskih susreta, likovnih radionica, kulinarskih poslastica, kvizova, plesa i još mnogo toga zanimljvog.

Učenici i učitelji koji su sudjelovali u projektu zajedno su se podružili i na prekasnom domjenku koji su za njih pripremili organizatori. 

U sklopu predstavljanja projekta, naša škola izložila je i radove koje su prošle školske godine na temu Multikulturalnosti na satu likovne kulture radili učenici od 5. do 8. razreda. 

 

PROJEKT INCLUDE U OŠ MEDVEDGRAD MULTIKULTI KUTAK

 

Školske godine 2021./22 škola se uključila u još jedan projekt na Državnoj razini. 

Cilj programa:

Prvi dio (edukacija učitelja): senzibilizacija sudionika na razumijevanje migracijskih tokova i humanitarne krize s ciljem smanjena predrasuda i osnaživanja uloge škole u integraciji.

Drugi dio: upoznavanje načela lokalne akcije kao učinkovite metode poticanja zajedništva u zajednici te razvijanju plana provedbe i evaluacije lokalne akcije u zajednici.

 
Očekivani ishodi: U suradnji s izabranim učenicima bit će izrađen Nacrt prijedloga lokalne akcije u zajednici koji uključuje sljedeće: naslovnu stranicu, sadržaj, uvod, cilj provedbe aktivnosti, opis aktivnosti, očekivani rezultat aktivnosti te prijedlog budžeta.
 
Nacrt i prijedlog lokalne akcije - MULITIKULTURALNI  KUTAK prihvaćen je te sufinanciran od strane  Ureda  za ljudska prava i prava nacionalnih manjina. 
Koordinatorica projekta i  autorica lokalne akcije u OŠ Medvedgrad je  pedagoginja Vedrana Kurjan Manestar
Kooautor i provoditelj projekta je učitelj Ivan Gašpert.  
U projektu posredno sudjeluju i svi učenici OŠ Medvedgrad te njihovi razrednici i učitelji
 
1. aktivnost: Održana i prva aktivnost Multikulti projetka. Učenici 8. razreda pripremili su zanimljivosti o Rusiji. Učenici 6.-a razreda aktivno su sudjelovali. Čitale su se tekstovi iz poznate Ruske književnosti, grickale sjemenke suncokreta i uživalo o odlomku poznatog baleta Labuđe jezero. Bilo je tu i raznih zanimljivosti, od porijekla šubara, babuška i sl. 
Pogledajte  više  fotografije na našoj galeriji.
 
 
2. aktivnost održana je 31. 05. 2022.   Predstavili smo  Indiju. Sudjelovali su učenici 2. a razreda. Naš maleni Aarnav Lamanya voli jesti "Chicken curry". Učenici 2. a isprobali su rižine kokice začinjene curryem. Naša draga gošća pokazala nam je Indijski ples i naučila kako je  indijska plesačica  ujedno i književnica, glumica i likovna umjetnica, jer osim što pleše mimikom lica izražava osjećaje, recitira i oslikava svoje lice i uređuje  kostim. Svi smo zajedno prvo pogledali njen atraktivan i zanimljiv ples, a kasnije smo i probali zaplesati. Saznali smo tajnu kako u plesu  radilo o jednoj ljubavnoj pjesmi. Učenici su naučili kako pjesmom i plesom mogu pokloniti cvijet. 
 
 
 
3. aktivnost održana je  10. 06. 2022. obilježili smo zemlje Albaniju i Sjevernu Makedoniju. U goste nam je došla i  saborska zastupnica za albansku manjinu gđa Ermina Lekaj Prljaskaj koja nam je iz svojeg iskustva pričala o Albaniji. Učenici povijesne grupe pripremili su kulturološke, povijesne  i geografske zanimljivosti o Albaniji i Makedoniji. Učenici 5-tih razreda imali su pregršt pitanja za našu gošću o Albaniji. Između ostalog, koji je najpopularniji sport u Albaniji ? (Nogomet takođersmiley). Koji su albanski plesovi, koje su njihove narodne nošnje? Kakva je klima i koji je glavni grad?Na sva ta pitanja osmaši su također znali odgovor, ipak su oni na dodatnoj nastavi. 
Naš učenik  2.a razreda,  Endrit Dobruna pozdravio nas je na albanskom jeziku. Učiteljici je poslije s radošću  ekao kako je sretan jer je bio taj dan "zvijezda" u razredu i školi. 
U sklopu izložbe koju je pripremila prof. likovne kulture s učenicima od 5. do 8. razreda prikazane su i pokrivala za glavu albanske narodne nošnje. 
Više o izložbi možete vidjeti na posebnom postu na naslovnici web stranice.
Učenici su se nakon aktivnosti počastili ajvarom, vlro čestim i poznatim jelom iz Sjeverne Makedonije koji je s ponosom djelila učenica Melissa Zenelji iz 6. b. razreda.
 
 
 
4. aktivnost održana je 20. 06. 2022. To je bila  naša središnja aktivnost - predstavljanje zemalja Irana i Ukrajine iz kojih dolaze naši učenici azilanti. Došli su nam gosti iz Vijeća roditelja, gradske Četvrti Črnomerec i naša Mirela Šavrljuga iz organizacije projekta INCLuDE. 
Naše gošće iz Ukrajine, gđa Svitlana Stepanenko, inače majka naše učenice iz Ukrajine,  koja je već nekoliko godina kod nas u školi, te gđa Marija Meleshko. One su nam  predstavile narodne nošnje Ukrajine i značenje veza na njihovim  svečanim košuljama. Naime, gđa Marija objasnila je učenicima kako su djevojke već s 5 godina u Ukrajini učile vezati kako bi vez svojeg kraja ili čak obitelj (taj vez nazivaju genetski kod) znali prenijeti svojoj djeci. Gđa Svitlana i gđa Marija i same su došle u svečanim narodnim košuljama s izvezenim vezom. Saznali smo kako nit za vezenje zna duljiti  i do 5 km. 
Nakon predstavljanja Ukrajine, predstavljanje Irana otvorili smo Iranskom pjesmom "Volim život" koju su nam otpjevali učenici 6. a  razreda zajedno s prof. Zrinkom Mihovilović Krajina, prof. glazbene kulture koja je s učenicima uvježbala pjesmu na Iranskom jeziku. Povijesna grupa upoznala je učenike sa zanimljivim kulturnim specifičnostima zemalja. 
Učenice iz Irana u našoj knjižnici ispisale su poruke dobrodošlice na perzijskom jeziku. One su već dvije godine u našoj školi i već jako dobro razumiju i  govore hrvatski jezik. 

Nakon predstavljanja zemalja Ukrajine i Irana svi su pogledali prekrasnu izložbu radova koja ukrašava naš Multikulturalan kutak. Izložbu je s  učenicima od 5. do 8. razreda pripremila prof. Branka Dubovec. U daljnjem tekstu možete vidjeti na koji način su učenici pristupili zadatku i stvorili ovako divne radove. 

Poslije razgledavanja izložbe učenici, roditelji i gosti pozvani su i na zakusku gdje su probali i datulje koje u Iranu često koriste u raznim slasticama, namazima i sl. Datulje se u suvremenoj zdravoj prehrani i kod nas koriste kao prirodan zaslađivač u slasticama i napitcima. 
 
 
 
 
 
Naši šestaši pjevaju na Iranskom pjesmu "Volim život" - popularnu pjesmu koju su izabrale naše učenice Kimia i Kiana. 
 
 
 
 
LIKOVNI RADOVI

                                                                MULTI- KULTI                                   

                                                                - likovna kultura-

 

5.r.

                RUSIJA

 

Matrjoške/ Babuške / ruski suvenir / prvi put se pojavljuje u 19.st. ( godine 1890.)

 

 Matrjoška /značenje/:

                 „majka obitelji”

                 igračka/ lutka ( omogućuje motoričke vježbe za djecu )

                 ukrasni predmet ( estetska funkcija )

                 simbolika plodnosti ( obitelji i novih generacija) 

 

Na satu usporedba s Willendorfskom Venerom (Venera iz doba paleolitika, simbol plodnosti), time i opće ljudskim vrijednostima.

 

 

LIKOVNA TEHNIKA : tempera na papiru, kist, drvce

LIKOVNI ZADATAK : slikarske teksture

 

U zadatku je naglasak stavljen na slikarske teksture ( različiti načini nanošenja boje na površinu kistom i drvcem , te na postupak slikanja u više slojeva boje )

 

 

                  PERZIJSKA KULTURA ( IRAN)

 

Reljefi Perzopolisa ( reljefi uključuju tajanstvene perzijske stražare, bikove, lavove, sfinge )

Perzija – zajednički naziv za iranske monarhije koje su vladale teritorijom današnjeg Irana.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Perzopolis, drevni grad, smješten 60 km od Shiraza u Iranu. Bio je glavni grad iranske dinastije Ahemenida. Glavni grad Perzijskog carstva datira iz godine 512.g.pr.Kr., kada je Darije Veliki naredio izgradnju jednog od najvećeg kompleksa, palaču Perzopolis. Perzopolis je jedan od najvećih graditeljskih projekata u antici. Godine 1979. uvršten je na popis Svjetske baštine UNESCO-a.

 

LIKOVNA TEHNIKA : aluminijska folija, kemijska olovka ( za dubljenje ), crni tuš

LIKOVNI ZADATAK: vrste reljefa ( niski reljef )

 

U zadatku je naglasak stavljen na upoznavanje nove tehnike ( izrada reljefa u aluminijskoj foliji)

 

 

6.r. 

           UKRAJINA

 

Slikarstvo Naive / poticaj u slikama Marije Prymačenko / interpretacija djela

Na satu, usporedba u hrvatskom Naivom ( Hlebinska škola) kroz likovne primjere.

 

Marija Prymačenko  (1909.-1997.) - ukrajinska samouka slikarica folklorne narodne umjetnosti i Naive. Bavila se slikarstvom, vezom i keramikom.

U svom slikanju koristi ukrajinske tradicionalne simbole s mitološkim konotacijama. Njezino slikarstvo uključuje reference na svijet prirode i bajki u kojima često suprostavlja dobro i zlo, te ružno nasuprot lijepom.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Godine 1966. nagrađena je Ukrajinskom nacionalnom nagradom Taras Ševčenko. Ulica u Kijevu je nazvana po njoj. Preko 650 njezinih radova čuva se u zbirci Nacionalnog muzeja narodne dekorativne umjetnosti, te u povijesnom i zavičajnom muzeju Ivankiv ( koji je stradao u sadašnjem ratu) .

 

LIKOVNA TEHNIKA : kolaž

LIKOVNI ZADATAK : simetrija i asimetrija likovna na plohi

 

Učenici samostalno odabiru crno bijelu reprodukciju ili više njih, slikarice Marije Prymačenko, kombiniraju različite uzorke sa slika i stvaraju novu harmoničnu simetričnu ili asimetričnu kompoziciju likova na plohi. Slobodni su u samostalnom odabiru i kombinaciji boja, koje su kod Marije Primačenko naglašeno žarke i u toplo/hladnom kontrastu.

 

Njezini radovi se nalaze i na poštanskim markama Ukrajine

 

Ukrajinska poštanska marka (2009.)

 

7.r.  

               INDIJA

 

Slikarstvo Madhubani – stil indijskog slikarstva, koji se prakticira u regiji Mithila u Biharu.

Madhubani sliku su tradicionalno stvarale žene, vještina slikanja se prenosila s generacije na generaciju u obiteljima. Ovaj stil slikarstva se prvo razvio kao oblik zidne umjetnosti/također i oblik slikanja na podu, a naknadno se razvio kao slikarstvo na platnu i na ručno rađenom papiru.

Često su motivi slika ritualni sadržaji ili određene prilike iz svakodnevnog života ( npr. vjenčanje, rođenje ili festivali ). Slike prikazuju ljude i njihovu povezanost s prirodom, te scene i božanstva iz drevnih epova. U slikama se često pojavljuju prirodni objekti, poput sunca i mjeseca, a prostor slike se ne ostavlja praznim, već se ispunjava cvijećem, životinjama, pticama i geometrijskim uzorcima.

 

LIKOVNA TEHNIKA : tuš, pero, vodene boje

LIKOVNI ZADATAK: izražajnost crte, složene strukture

 

U zadatku je stavljen naglasak na izražajnost crte kroz tehniku tuša i pera , te na popunjenost površine papira crtežom ( u skladu s Madhubani slikama koje su bez praznog prostora). U tu svrhu, učenici su samostalno interpretirali cvjetne, biljne i geometrijske ukrase.

 

 

7.r. 

               ALBANIJA

 

Narodna nošnja, tradicionalna pokrivala za glavu ( oglavlja)

__________________________________________________

Jedna od karakteristika narodne nošnje u Albaniji - dukati se nose na glavi i često u više redova oko vrata.

 

 

LIKOVNA TEHNIKA: kombinirana tehnika ( kolaž, pastele )

LIKOVNI ZADATAK: proporcija lica/ kut gledanja ( obris lica u kolaž papiru), koloristički izraz na plohi (oglavlja /pastele)

 

 

8.r. 

               SAD, IRAN

 

LIKOVNA TEHNIKA: kolaž

LIKOVNI ZADATAK: fotomontaža/ vrste kompozicija

 

Učenici su se upoznali s prvim oblicima fotomontaže ( u likovnim djelima dadaista i nadrealista) i načinom korištenja ove tehnike kod umjetnika ( rezanje raznih sadržaja iz časopisa, često s ciljem iznošenja neke poruke) prije pojave kompjutera.

 

SAD, Stara i nova Amerika kroz fotomontažu

Isprintane fotografije Amerike ( 1920.,30.,40.,50.,60....) s naglaskom na mostove, nebodere, arhitekturu muzeja, kipove, jazz glazbu, učenici su stvarali novu cjelinu, tj. kompoziciju ( centralnu, dijagonalnu, okomitu, horizontalnu ili piramidalnu ) koristeći fotomontažu u gradnji realnog ili nadrealnog sadržaja.

 

IRAN, Arhitektura i lica Irana kroz fotomontažu

Kombinacijom isprintanih fotografija (Arhitektura Irana s popisa UNESCO-ve baštine i Ljudi Irana), učenici su složili novu kompoziciju ( realnu ili nadrealnu/ centralnu, horizontalnu, piramidalnu... ) kao prijedlog plakata na temu „ Arhitektura i lica Irana”

 

             MAKEDONIJA

 

Ples Dračevka – mješovito, muško – žensko brzo i poletno oro, jedna vrsta nadigravanja između muških i ženskih plesača.

_________________________________________________________________________-

Makedonska ora ( plesno kolo ) su brojna i različita. Glazba se za ova ora izvodi na harmonici, bubnju, klarinetu, violini, gajdama, tamburi, zurli, kavalu, tarabuci, dajre. ( podcrtane instrumente su u papir plastici, 3D oblikovanje izradili učenici 6.r.)

 

Učenici su pogledali video – kolo Dračevka s naglaskom na zadnjih 5 minuta u kojem su skokovi i dinamika plesača posebno naglašeni. Zadatak je bio uhvatiti odabranu kretanju i razraditi je stvaranjem „ pokrenute slike”, tj, zaustaviti trenutačna stanja snimljenog pokreta kroz faze. U ovom zadatku stavljen je naglasak na muške plesače.

 

LIKOVNA TEHNIKA: kombinirana ( kolaž, tempere )

LIKOVNI ZADATAK: figura u pokretu

 


 

 

 

4. aktivnost - obilježili smo SAD s malim kvizom znanja u atriju naše škole.  Ovaj put učenici su se počastili vrlo udomaćenim snackom koji dolazi iz SAD-a - kokice i čips. Pokazalo se da učenici znaju jako puno o SAD-u. 

 

IRCIS - program poticanja školske integracije učenika izbjeglica u OŠ

 

Ove školske godine naša škola uključena je u projekt IRCIS - program poticanja školske integracije djece izbjeglica u suradnji s Odsjekom za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Učitelji Emica Orešković, Dijana Kaurić i Zrinka Mihovilović Krajina te pedagoginja Vedrana Kurjan Manestar prošle su edukaciju za provođenje projekta.  

Koordinatorica projekta za OŠ Medvedgrad je školska pedagoginja. Učitelji su proveli četiri radionice u svojem razrednom odjelu. 

Učenici su sudjelovali  s velikim zanimanjem i radošću. 

Cilj projekta je intervencija u podršci oblikovanja pozitivnih stavova prema djeci

izbjeglicama kroz suradničko učenje u razredima u kojima je uključeno dijete izbjeglica.

Cilj nije samo stvaranje

pozitivnog odnosa prema konkretnom djetetu izbjeglici, nego i transfer tog

pozitivnog stava na druge izbjeglice u zajednici.

 
Očekivani ishodi projekta : učenik izbjeglica  osjeća se  prihvaćeno i integrirano u grupi svojih vršnjaka.

Učenik  formira pozitive stavove prema djeci izbjeglicama i formira transfer tog pozitivnog stava na druge izbjeglice u zajednici.

Učenik  unaprjeđuje vještine uspješne komunikacije, suradnje, rješavanje problema, donošenje odluke u skladu sa svojom dobi.

 

U prilogu je kratki opis projekta iz Školskog kurukuluma.  

Predstoji još zadnja faza projekta. 

Više o projektu na široj razini možete naći na poveznici: 

http://psihologija.ffzg.unizg.hr/projekti/ircis

 

 

Mjuzikl Majko moja

 

Projekt "Majko mila" prošao je na Natječaju  Misnistrastva znanosti i obrazovanja za prrojekte  unutar izvannastavnih aktivnosti. 

Projekt “Majko mila” je cjelogodišnji projekt  izvannastavnih aktivnosti zbora Osnovne škole Medvedgrad i  skupine Mjuzikl koji obuhvaćaju dramski rad, ples i pjevanje u objedinjeni scenski izričaj na pozornici.

Temelji se na glazbi iz mjuzikla „Mamma mia“ i novonapisanom scenariju prilagođenom dječjem uzrastu.                                                                                                                                       

 Cilj projekta je iskustveno učenje te razvoj učeničke kreativnosti, stvaralaštva, mašte, kompetencija, vještina, samopouzdanja, stvaranja bolje slike o sebi,  asertivnosti i afirmacije kroz glazbu, ples i dramski izričaj te otkrivanje novih načina i metoda rada koje objedinjuju pozitivne učinke na druženje u novim skupinama te izvedbu cjelokupnog rada na pozornici.

Zbog COVID-19 pandemije, Mjuzikl nije u cijelosti realiziran u šk. god. 2019./20 kako je planirano. 

Projekt se nastavlja u šk. godini 2020. /21.

 

U prilogu je razrađen projekt.

Projekti naše škole

 


 

     


   

    

 


 

   

 


 

   

 
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji


 


 

 



 


 


 


 

 


 

 


 

 


 





preskoči na navigaciju