2020-01-21 10:25:37 MEDO: MOBILITY & EDUCATION DEVELOPED OUTDOORS Napisale: Karmen Maršanić i Paula Mladić
Nedavno je naša škola provela Erasmus+ projekt KA1 mobilnosti za nastavno osoblje. Tim je projektom škola željela postići unapređenje odgojno-obrazovnog rada stručnim usavršavanjem. Sudionici su projekta učitelji Marina Hadžiomerović, Irena Kaliman, Martina Končić, Nika Končurat, Mate Pavlešić, Jasna Serdar, Josipa Križanac kao voditeljica projekta te pedagoginja Vedrana Kurjan Manestar kao koordinatorica. Kako bismo saznali nešto više o projektu, razgovarali smo s pedagoginjom Vedranom Kurjan Manestar.
Kako je došlo do provođenja projekta te koji su njegovi ciljevi? Prije svega, naša škola nikada nije bila uključena u neki europski projekt. U njemu sudjeluju učitelji kako bi mogli stečeno znanje primijeniti u nastavi. Kada smo tražili od učenika da izraze svoje mišljenje o nekim aspektima rada škole, pokazalo se da bi trebalo raditi na unapređenju procesa poučavanja i zato je došlo do spomenutog projekta koji naglasak stavlja upravo na stjecanje tih kompetencija.
Jeste li zadovoljni s prvim rezultatima i jeste li već nešto primijenili u radu? Rezultati su dobri te su potaknuli veći broj profesora da se uključe kako bi nastava bila još zanimljivija.
Što su prednosti, a što nedostatci projekta? Prednosti su da škola napreduje po pitanju nastave i po pitanju odnosa s učenicima. Ostvarilo se puno novih projekata, poput Potok Črnomerec, Tjedan mobilnosti i Digitalni herbarij, čija je svrha povezivanje škole sa životom – da učenici iziđu iz škole, upoznaju zajednicu u kojoj žive te primijene svoja znanja u rješavanju konkretnih problema. Nedostatkom smatram previše pisanja, anketa i papirologije.
Kako su izgledale edukacije? Profesori su imali predavanja u raznim državama, u Francuskoj, Grčkoj, Velikoj Britaniji… Bilo je predavanja i radionica na kojima su učili kako kreirati projektnu te izvanučioničnu nastavu ili kako upotrijebiti igru u nastavi.
Osim sudjelovanja u projektima možete li nam objasniti od čega se još sastoji posao školskog pedagoga? Nešto općenito bilo bi unapređenje odgojno-obrazovnih procesa u školi, ali ima i mnogih drugih poslova – rješavanje sukoba, radionice o vježbanju životnih vještina, predavanja za profesore, ostalo je uglavnom nezanimljivo (papirologija, ispunjavanje tablica …).
Čuli smo da se bavite i plesom, kako ste to povezali s poslom? Prije nisam ni znala da mogu spojiti ples, psihologiju i rad s djecom. Počela sam to primjenjivati s mlađim uzrastima, no kasnije i sa starijima.
I za kraj, kratko se osvrnite na dosadašnji rad u Erasmusu+. Mislim da smo možda ipak uzeli prevelik zalogaj pa smo puno toga morali naknadno odraditi. Smatram da bismo sljedeći put mogli napraviti neki manji projekt, s manje profesora, ali bismo uključili i učenike.
Na kraju možemo zaključiti da je Erasmus + projekt pozitivno utjecao na nastavu, no da bi rezultati bili uočljiviji, bilo bi dobro uključiti se u još nekoliko EU projekata. |
Osnovna škola Medvedgrad Zagreb |