2023-06-01 12:01:00

Micro:bit u razrednoj nastavi

  

U nastavnoj godini 2022-2023 učenici četvrtih razreda su imali mogućnost istraživati korištenje micro:bita u razrednoj nastavi.

  

Učenici četvrtih razreda su u nastavnoj godini 2022./2023. su s učiteljicom informatike Josipom Novogradec istraživali korištenje micro:bita u razrednoj nastavi. Mico:bit je mini računalo koji ima oblik pločice s postavljenim diodama, gumbima te utorima za punjenje i prebacivanje programskih rješenja koja se naprave u online alatu make code editor. U ovom alatu se blokovski programira, jednostavan je za korištenje te su ga učenici rado koristili. Zadatci koji su korišteni za programiranje uzeti su iz različitih nastavnih predmeta. Učenici su uvježbavali svoja znanja i vještine iz nastavnih predmeta Hrvatski jezik, Engleski jezik, Tjelesna i zdravstvena kultura, Priroda i društvo te Matematika koristeći se zadatcima na micro:bitu. Ostvareni odgojno-obrazovni ishodi nalaze se u prilogu. Učenici su stvarali programska rješenja pomoću kojih su mjerili temperaturu, količinu svjetlosti te određivali strane svjeta te se na taj način stvarala korelacija s nastavnim sadržajima nastavnog predmeta Priroda i društvo. Slova i riječi, pripreme za igrokaz te sastavljanje rečenica su bili zadatci kojima u učenici uvježbavali obrazovne ishode Hrvatskog jezik korištenjem micro:bita baš kao što su uvježbavali Matematiku pomoća zadataka vrste kutova te Engleski jezik pomoću zadatka Odjeća. Brojanje koraka i stjecanje vještina prostornog kretanja u sklopu nastave Tjelesna i zdravstvena kultura je na poseban i zanimljiv način uvježbavamo upravo korištenjem micro:bit programskih rješenja.

 

   

Korištenje Micro:bita u razrednoj nastavi ima brojne koristi. Učenici su stjecali posebna znanja,  vještine i kompetencije na nekoliko odgojno-obrazovnih razina.

Učenje osnovnih programskih vještina

Micro:bit koristi jednostavan blok-programski jezik koji je pristupačan i zabavan za učenike svih dobnih skupina. Kroz programiranje Micro:bita, učenici su naučili osnove logike programiranja, uvod u algoritme i rješavanje problema.

Razvoj kreativnosti i inovativnosti

Micro:bit nudi mnoge mogućnosti za eksperimentiranje i stvaranje. Učenici su koristiti senzore, LED zaslon, zvuk i ostale funkcionalnosti Micro:bita kako bi izrađivali igre, simulacije, mjerne uređaje i razne druge projekte. To potiče kreativnost, inovativno razmišljanje i multidisciplinarni pristup učenju.

Promicanje suradnje i timskog rada

Učenje s Micro:bitom može biti izvrsna prilika za poticanje suradnje i timskog rada. Učenici su se udruživali kako bi zajedno rješavali probleme, dijelili ideje i resurse te učili jedni od drugih. To pomaže u razvoju komunikacijskih vještina i timskog duha.

Povezivanje sa stvarnim svijetom

Micro:bit ima različite senzore koji omogućuju učenicima da povežu programiranje s fizičkim svijetom. Na primjer, učenici su programirali Micro:bit za mjerenje temperature, osvjetljenja ili udaljenosti. To je omogućlo učenicima da bolje razumiju kako tehnologija funkcionira u stvarnom svijetu i kako se može primijeniti na različite situacije.

Poticanje rješavanja problema i analitičkog razmišljanja

Programiranje Micro:bita zahtijeva razmišljanje o problemu, razdvajanje problema na manje dijelove i izgradnju algoritma za rješavanje tih problema. To potiče analitičko razmišljanje, rješavanje problema i logičko zaključivanje kod učenika.

Priprema za budućnost

U današnjem digitalnom svijetu, razumijevanje tehnologije i programiranje postaju sve važniji. Korištenje Micro:bita u razrednoj nastavi uvelike su pomogle učenicima da steknu digitalne vještine koje će biti korisne u njihovoj budućnosti, bez obzira na to žele li se baviti STEM područjem ili ne.

 

Josipa Novogradec, učiteljica informatike

Slika prikazuje postavljene zadatke i nastavne materijale u virtualnoj učionici Google Classroom kojoj su učenici pristupali pomoću zaštićenih AAI@Edu.hr korisničkih računa i sigurnih lozinki.


Osnovna škola Medvedgrad Zagreb